Verzenden & Retourneren
Verzenden
Zodra wij de betaling hebben ontvangen, verzenden we de besteling naar u op, maximaal binnen 5 werkdagen, indien de artikelen voorradig zijn. Wij proberen dit zo snel mogelijk te doen. U ontvangt een e-mail als de zending verstuurd is van ons. Besteld u voor 12.00 uur proberen we het dezelfde dag nog te verzenden, na 12.00 uur wordt het meestal de volgende dag verzonden. Mocht de levertijd afwijken staat dit vermeld in de 1e stap van het winkelwagentje.
Bezorging:
DHL FOR YOU € 4,95
Onze pakketten worden verzonden met DHLFORYOU deze levering wordt 1x aangeboden en/of afgeleverd bij naaste buren (meestal niet bij buren vrijstaande woningen die ver uit elkaar liggen) Gewicht min: 0,5 kg en max 15 kg, afmeting max 80 x 50 cm) pakketten worden afgeleverd van maandag t/m zaterdag, behalve zondag. U kunt ook kiezen voor avondlevering, dan wordt het pakket bezorgd tussen 17.30 - 21.30 uur.
Let op bij niet thuis:
Nadat het pakket 1x aangeboden is en niet afgeleverd kan worden, wordt het naar een dichtstbijzijnde DHL servicepoint gebracht waar het 5 werkdagen ligt op af te halen. U krijgt hier een bericht over via de mail van Tiemliner.
Bij niet afhalen servicepunt, weigeren pakket of verkeerd adres ingevoerd:
Wordt het pakket niet afgehaald na 5 werkdagen, weigert u het pakket bij de deur aan te nemen, of heeft u een verkeerd adres opgegeven en kan het pakket niet worden afgeleverd, dan wordt het pakket retour gestuurd, en komen dan extra verzendkosten en handelingskosten bij. Wij storten dan u aankoop bedrag retour exclusief alle gemaakte verzendkosten. En u kunt dan weer opnieuw u order plaatsen mocht u de bestelling nog willen ontvangen. Kosten retour bij niet thuis, en niet afhalen pakket voor Nederland € 8,50 en voor België € 13,75.
U krijgt van ons altijd een Track & Trace link doorgestuurd via Tiemliner die u kunt aanklikken zodat u het pakket kunt volgen. (Heeft u deze niet ontvangen kan hij in de spambox zitten of neem even contact met ons op, na mail dat het verzonden is)
DHL EXPRES € 4,95
Zijn de afmetingen groter dan 80 x 50 cm, en boven de 15 kg, dan verzenden wij met DHL Express. Deze pakketten worden max. 2 x aangeboden op het afleveradres (niet bij buren), u kunt ook u werkadres opgeven als afleveradres, of aangeven welke dagen u thuis bent dat u het afgeleverd wilt hebben bij de eventuele opmerkingen. Levert van maandag tot vrijdag pakketten af. (niet op zaterdag en zondag)
De order wordt 2 x aangeboden op het afleveradres (niet bij buren), u kunt ook u werkadres opgeven als afleveradres, of aangeven welke dagen u thuis bent dat u het afgeleverd wilt hebben bij de eventuele opmerkingen.
Let op bij niet thuis: Kan het pakket na 2 afleverpoging niet afgeleverd worden, dan wordt het pakket retour gestuurd naar ons, en halen wij de extra gemaakte verzendkosten van de bestelde artikelen af en wordt het restbedrag retour gestort.
U krijgt van ons eigenlijk altijd een Track & Trace link doorgestuurd via Tiemliner die u kunt aanklikken zodat u het pakket kunt volgen.
DHL AVONDLEVERING € 5,95
U kunt de optie avondlevering aanklikken. Avondlevering vindt plaatst van maandag- t/m vrijdagavond tussen 18.00 - 21.00 uur. Bent u niet thuis dan wordt het naar het dichtsbijzijnde DHL servicepunt gebracht waar het 5 werkdagen ligt om af te halen.
AFHALEN DHL SERVICEPUNT € 4,95
U kunt voor de optie afhalen bij DHL servicepunt kiezen, u betaald € 4,95 verzendkosten. Boven € 75,- verzenden wij gratis. Het pakket ligt dan 5 werkdagen om af te halen, u krijgt bericht waar u dit kan afhalen.
VERZENDKOSTEN
Al onze brievenbuspost heeft een standaard prijs, omdat we dit altijd verzenden met track & trace, zodat het traceerbaar is.
- Brievenbuspost tot 2 kg, max afmeting 38 x 26.5 x 3.2 cm. € 4,95. En wordt verzonden met DHL.
Kan het niet door de brievenbus, dan wordt het pakketpost, de kosten zijn hiervoor € 4,95, binnen Nederland.
Tarieven pakketpost (voor pakketten tot 30 kg)
- Nederland € 4,95
- Nederland Avondlevering € 5,95
- Nederland Servicepunt € 4,95
- Nederland NIET bij Buren € 5,95
- Nederland Waddeneilanden € 9,95 (gratis van € 150,-) Bij niet goed aangegeven Waddeneilanden worden nog extra kosten gefactureerd voordat de bestelling wordt verzonden.
- België € 9,50
- Duitsland € 10,95
GRATIS verzending bij besteding boven:
- Nederland € 75,-
- Waddeneilanden € 150,-
- België € 100,-
- Duitsland € 150,-
Wij verzenden ook naar andere landen binnen Europa.
Voor transacties vanuit het buitenland
IBAN nummer: NL85 RABO 0146979230
BIC: RABONL2U
Ophalen
Ook kunt u de artikelen komen ophalen, en kunt u vooraf met iDEAL of contant betalen. Als u in de winkelwagen staat, kunt u kiezen voor betalen binnen NEDERLAND, hieronder kunt u aanklikken op "OPHALEN", en zo betaald u geen verzendkosten.
Retourservice
Puur & Mooi wonen doet zijn uiterste best om alle artikelen zo goed mogelijk te beschrijven en te fotograferen, door duidelijk de afmetingen te vermelden en het product van verschillende kanten te laten zien. Maar kunnen het begrijpen dat het artikel er toch anders uitziet dan verwacht.
Het herroepingsrecht
- U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kunt u datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kunt u het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. Heeft u meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij u daarvoor kosten in rekening brengen. Uitzondering op het retourrecht zijn op maat gemaakte of special bestelde producten en/of diensten. En bederfelijke waar.
- De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heeft gekregen. Als u in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u het laatste product of onderdeel heeft ontvangen.
- Op het moment dat u met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt.
- Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht verzoeken wij u om ons een e-mail te sturen, al dan niet met inbegrip van het modelformulier, sturen via info@puurmooiwonen.nl binnen uiterlijk 14 dagen na het sturen van de e-mail dient u de producten terug te sturen. Wij kunnen u dan melden hoe het product retour te sturen zodat het zonder schade bij ons retour komt. Niet aangemelde retouren nemen wij niet in ontvangst.
- Het herroepingsrecht geldt alleen voor consumenten. Artikelen die ik speciaal voor bedrijven heb besteld, vallen buiten het herroepingsrecht.
Terugbetaling
- In geval van een herroeping ontvangt u alle betalingen, exclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat u heeft aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee u betaald heeft, tenzij u een andere methode met ons afspreekt.
- U draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal € 7,95 zullen bedragen. Of sturen een retourlabel kosten € 5,95 die u kunt uitprinten en kan afleveren bij een DHL servicepunt in de buurt.
- Indien er sprake was van gratis verzending i.v.m een bestelling boven € 75,00 en er worden artikelen geretourneerd, waardoor het nieuwe order bedrag lager uitkomt dan € 75,00, dan worden er alsnog verzendkosten berekend. Deze verzendkosten € 4,95 worden in mindering gebracht op het te crediteren bedrag.
- Stuurt u alles retour dan wordt er ook € 4,95 ingehouden op het retour bedrag voor administratie, verpakkings - en afhandelingskosten.
- Indien er sprake was van gratis verzending i.v.m een bestelling boven € 75,00 en er worden artikelen geretourneerd, waardoor het nieuwe order bedrag lager uitkomt dan € 75,00, dan worden er alsnog verzendkosten berekend. Deze verzendkosten worden in mindering gebracht op het te crediteren bedrag.
Klik hier om het herroepformulier te open
Ruilen
Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.
Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
Voorwaarden retour sturen:
- Graag vooraf contact opnemen dat u een artikel wil retourneren via info@puurmooiwonen.nl
- Retour sturen naar: Puur & Mooi wonen, Heereweg 103, 1871 ED, Schoorl.
- Voeg een kopie van de factuur, pakbon of orderbevestiging bij, of het ingevulde retourformulier.
- De breekbare artikelen graag weer goed beschermen zoals is ontvangen, wij geven hier tips via de mail, hoe het beste te verpakken, na contact over retour.
- De klant is verantwoordelijk voor verlies en/of beschadiging tijdens het retour zenden. Advies is de verzendlabel goed te bewaren, en het goed in te pakken na onze tips.
- Mocht het product en/of de verpakking beschadigd, meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
- Textiel wat ruikt naar bijvoorbeeld Parfum, Rook, e.a. onhygiënische luchten of waar dierenharen op zitten, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen.
Missen besteld artikel bij levering
Mocht er een artikel schade hebben bij ontvangst of u mist een bepaald artikel dat besteld en betaald is, dan kunt u dit tot maximaal 3 werkdagen na levering aan ons melden, daarna wordt het niet meer in behandeling genomen.
SCHADE artikel bij levering
Bij schade hebben wij z.s.m. binnen 3 werkdagen na levering de volgende foto's nodig voor declaratie, gooi niks weg wat verpakking betreft voordat u bericht heeft gehad van ons alleen dan kunnen wij het product vergoeden anders helaas niet:
- Duidelijke foto van het product wat is beschadigd
- Van de verzenddoos aan de buitenkant
- Adreslabel op de verzenddoos
- Het beschermingsmateriaal in de doos hoe het product verpakt zat
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport, u kunt de schade bij ontvangst binnen 5 werkdagen dagen melden, dan kunnen wij dit nog verhalen op het verzendbedrijf, of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Cadeau
Wilt u het artikel ingepakt hebben als cadeau, of naar een ander adres gestuurd hebben, dan kunt u dit aangeven bij u bestelling, en zorgen wij dat het mooi ingepakt en bezorgd wordt. En kunnen wij hier een persoonlijke wens en/of afzender op een kaartje bij bezorgen.
Heeft u nog vragen?
Heeft u verder nog vragen, dan kunt u deze mailen naar info@puurmooiwonen.nl en zullen wij u vragen zo spoedig mogelijk beantwoorden.